تمیز کردن لمینیت سرامیکی دندان
نوامبر 24, 2021
3 علائم لق شدن ایمپلنت دندان

3 دلیل برای اینکه ایمپلنت دندان شما شل می شود و چه باید کرد

3 علائم لق شدن ایمپلنت دندان :  زمانی که ایمپلنت دندانی انجام می دهید ، به شما گفته می شود که یک درمان دائمی می باشد پس چرا  ممکن است احساس لق شدن در ایمپلنت داشته باشید ؟ ما توضیح می دهیم که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد و چه چیزی را می توانید انتظار داشته باشید.

علائم لق شدن ایمپلنت دندان

• تغییر رنگ اطراف ایمپلنت شما
  • خونریزی هنگام لمس
  • از دست دادن استخوان و لثه فرورفته
  • حرکت دندان مصنوعی به اطراف
    اگر هر یک از موارد فوق را احساس کرده اید (به غیر از موارد واضح دیگر )، به احتمال زیاد ایمپلنت یا تاج دندان شل شده است  . شما نباید این درمان رها کنید، به این امید که خود به خود  بهبود یابد ، زیرا می تواند عواقب سلامتی وحشتناکی داشته باشد!

از 3 علائم لق شدن ایمپلنت دندان یک ایمپلنت شل درمان نشده خطر عفونت شدیدی را دارد که می تواند از دهان و فک شما به صورت و گردن شما سرایت کند پس ریسک نکنید و بلفاصله با دندانپزشک تماس بگیرید .

3 علت شل شدن یا لق شدن ایمپلنت دندان ؟

1-تکیه گاه شل

قسمت بالای ایمپلنت شما دارای یک ناحیه توخالی است که یک ضمیمه (معروف به اباتمنت) به آن پیچ می شود. این اباتمنت از لثه بیرون می‌آید و تاج شما روی آن سیمان می‌شود. گاهی اوقات ممکن است اباتمنت شروع به برداشتن نخ از ایمپلنت کند و باعث شل شدن آن شود. این یک مشکل کاملاً ساده است و روی ایمپلنت واقعی تأثیر نمی گذارد.

2-تاج شل

از آنجایی که تاج با سیمان نگه داشته می شود، مهر و موم می تواند شکسته شود و باعث شود تاج از چسب خارج شود. این یک راه حل ساده است که فقط به سیمان بیشتری نیاز دارد.

3-بیماری لثه و از دست دادن استخوان

ابتلا به بیماری لثه در اطراف ایمپلنت شما  یک مسئله جدی است. عفونت ناشی از بیماری لثه استخوان فک را که ایمپلنت دندان را در جای خود نگه می دارد می خورد. ممکن است استخوان آنقدر خراب شود که ایمپلنت چیزی برای نگه داشتن آن نداشته باشد، به طوری که بیفتد. همین امر را می توان در مورد دندان های طبیعی شما نیز گفت.

به منظور جلوگیری از پری ایمپلنتیت ، بیماری لثه و از دست دادن استخوان، باید یک برنامه مراقبت خانگی عالی داشته باشید و برای معاینات و تمیز کردن منظم به بهترین دکتر ایمپلنت دندان تهران مراجعه کنید.

سایر علل احتمالی:

هنگامی که ایمپلنت روی استخوان فک شما قرار داده شد، روند بهبودی  در حالت ایده‌آل باید باعث رشد استخوان اطراف روی ایمپلنت شود تا پیوند سخت تری ایجاد شود. این ادغام استخوانی ممکن است انجام نشود اگر:

بدن شما سیستم ایمنی ضعیفی دارد که به خطر افتاده است
اگر جراحی تحت فشار نامناسب انجام شود یا اگر ایمپلنت به دلیل نداشتن استخوان سالم کافی برای حمایت از آن، پیوند ناکافی ایجاد کند.
برای مشاهده علائم لازم نیست مدت زیادی صبر کنید. با این حال، از آنجایی که این اتفاق بلافاصله پس از انجام جراحی رخ می دهد، می توانید یک قرار ملاقات سریع با دندانپزشک تان تعیین کنید!

اگر ایمپلنت شما افتاد چه باید کرد؟

اول از همه، شما باید تاج، پیچ یا سایر قسمت‌ها را در یک محفظه نگهداری کنید، و بلافاصله قرار ملاقات اضطراری با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید . در این مدت می توانید دهان خود را با دهانشویه بشویید – اما مطمئن شوید که در آن الکل وجود ندارد. همچنین از جویدن غذا در این سمت دهان خودداری کنید.

چگونه می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید؟

برای مراجعات بعدی، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر مواجهه با ایمپلنت دندانی لق شده انجام دهید.

• اگر از بیماری لثه رنج می برید، حتماً توسط دندانپزشک درمان شود.
  • دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از آن را که توسط بهترین دندانپزشک تهران در قرار ملاقات ذکر شده است، دنبال کنید
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم را در نظر بگیرید!